Skip Ribbon Commands Skip to main content

Marantz: 60 lat – W hołdzie muzyce.

maj 06, 2013
Ponieważ muzyka ma znaczenie. 

Marantz, światowy lider w dziedzinie zaawansowanych technologii audio, świętuje w tym roku 60-lecie swojej działalności. Od 60 lat marka Marantz określa wszystko to, co najlepsze w domowej rozrywce. Dzisiaj, nawet w wirze rozwijających się technologii, produkty Marantz nadal są wierne pierwotnej wizji Saula B. Marantza, by rozszerzać horyzonty doznań nawet najbardziej wymagającym melomanom. Tylko niewiele firm z branży może pochwalić się taką długowiecznością i tradycją najwyższej jakości zarazem. 
Wszystko zaczęło się w 1948 roku, kiedy CBS wypuścił pierwsze nagrania LP dając iskrę powszechnemu zainteresowaniu w jakości odtwarzanej muzyki. Jednym z ówczesnych zapaleńców okazał się miłośnik muzyki, niezależny grafik i muzyk amator: Saul Bernard Marantz, rodowity nowojorczyk urodzony w 1911 roku. Choć kochał swoje płyty, był głęboko rozczarowany jakością dostępnego wówczas sprzętu grającego. Spędzał więc wiele godzin w piwnicy, projektując i konstruując własne wzmacniacze, by móc na nich odtwarzać swoje ulubione nagrania. Cztery lata później doprowadził do perfekcji rewolucyjny przedwzmacniacz, wykorzystujący niemal każdą znaną mu krzywą korekcji, by poradzić sobie z niestabilnymi w tych czasach parametrami nagrań. Nazwał go „Audio Consolette”. Urządzenie robiło na wszystkich tak duże wrażenie, że Marantz postanowił zbudować i sprzedać 100 zestawów. Niecałe 12 miesięcy później sprzedał ich ponad 400. Ze względu na dużą liczbę kolejnych czekających w kolejce na realizację zamówień, Saul założył firmę Marantz w 1953 roku i otworzył fabrykę w Woodside. Jego talent do wzornictwa przemysłowego i zdolność do zarażania swoim zapałem i wizją inżynierów zaowocowała w kolejnych dziesięcioleciach legendarnymi produktami.


W roku swojego 60. jubileuszu, Marantz rozpoczyna nową erę w audiofilskim świecie. Podobnie jak w przypadku pierwszego stworzonego przedwzmacniacza, który wycisnął wszystko co najlepsze z nagrań na winylach, czy jak w przypadku modelu Marantz CD63, który określił zupełnie nowy poziom jakościowy odtwarzania z płyt CD, także w przypadku kolejnej rewolucji w mediach elektronicznych Marantz odciska swój znak firmowy – tym razem przy użyciu sieciowego odtwarzacza NA-11S1 i nowej, bezprzewodowej stacji muzycznej Consolette. Oba urządzenia są „pierwszymi w swoich kategoriach” i są dobrymi przykładami przełomowych innowacji, z których Marantz jest znany od 60 lat. Ale jak to możliwe, by jedna firma nieprzerwanie i konsekwentnie łamała wszelkie przeszkody aż tak długo?

„Odpowiedź można znaleźć w naszym motto firmowym.” Mówi Terry O'Connell, Dyrektor Zarządzająca firmy Marantz. “Na każdym skrawku druków, jaki tworzymy, na każdej stronie internetowej, w każdej reklamie piszemy: because music matters – ponieważ muzyka ma znaczenie. Ale nie jest to pusty slogan, zwykły element marketingu. To filozofia, która prowadzi naszą firmę od samego początku. Wierzę, że jest to właśnie ten element, który wyróżnia firmę Marantz od innych wytwórców rozwiązań audio.”


Przeczytaj więcej na temat historii Marantz w naszej rocznicowej publikacji, którą znajdziesz tutaj: http://www.marantz.eu/history.